Wniosek o Dobry Start w bankowości elektronicznej Banku Millennium
Od 1 lipca klienci Banku Millennium będą mogli w swojej bankowości elektronicznej (Millenet) złożyć wniosek o świadczenie w programie Dobry Start. To może być duże ułatwienie dla części osób, zwłaszcza że jak przypomina bank, w tym roku wnioski można składać wyłącznie drogą elektroniczną.
Aby złożyć wniosek, należy zalogować się do systemu Millenet i wypełnić odpowiedni formularz znajdujący się w zakładce MilleUrząd. Można zatwierdzić go H@słem SMS lub w aplikacji mobilnej – w zależności od wybranej metody autoryzacji operacji.
Wniosek wraz z załącznikami zostanie przekazany do ZUS, który od tego roku zajmuje się obsługą programu Dobry Start, a potwierdzenie złożenia wniosku (tzw. Urzędowe Poświadczenie Odbioru) klient banku otrzyma e-mailem. Status wniosku wysłanego za pośrednictwem bankowości elektronicznej Millent można sprawdzić w sekcji Wnioski i umowy > Wnioski, lub na platformie PUE ZUS. Poprzez PUE można też składać ewentualne korekty lub uzupełnić wniosek.
Ponieważ nie będzie już możliwości otrzymania świadczenia w gotówce, podczas składania wniosku należy wskazać numer konta bankowego, na które mają zostać przelane środki. Wypłata nastąpi w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku. W przypadku wniosków złożonych w lipcu lub sierpniu, wypłata środków nastąpi do 30 września.